خانه / دسته بندی نشده / اعلام آمادگی علمای شیعه جهت مناظره با اهل سنت

اعلام آمادگی علمای شیعه جهت مناظره با اهل سنت

حضرت آیت الله علوی رشکی به شیخ عبدالله بن سلیمان المنیع از هیئت کبار علماء السعودیه در خصوص مناظره با ایشان جهت پخش در اینترنت و قرار گرفتن در سرچ های گوگل اعلام آمادگی کردند.

شیخ عبدالله بن سلیمان

لازم به ذکر است فرد مورد نظر در پی اظهارات آیت الله مکارم شیرازی جهت مناظره با تبلیغات وسیعی در اینترنت درخواست مناظره بر حسب کتاب و سنت با عقلای شیعه در عربستان و یا عراق نمودند، لکن آیت الله مکارم شیرازی طی بیانیه ای اعلام نموده ما به دلیل درخواست متکبرانه آنان حاضر نیستیم با آنان مناظره نماییم و آن ها نیز درخواست شیخ عبدالله بن سلیمان را همراه جوابیه آیت الله مکارم را کنار هم قرار داده اند و به شدت تبلیغ علیه شیعه می کنند که آن ها از مناظره سر باز می زنند. لذا آیت الله علوی سرشکی جهت خنثی کردن تبلیغات آنان نامه ای را به سایت آنان ارسال کرده و قصد دارند تا در اینترنت نیز پخش نمایند تا در صورت عدم پذیرش مناظره از طرف آنان، تبلیغاتشان خنثی گردد و در صورت پذیرش ایشان آمادگی کامل دارند تا آنان را بر طبق همان کتاب و سنت به زانو در آورند.

ایت الله مکارم شیرازی

وهابی ها علمای شیعه را دعوت به مناظره کردند و گفته اند ما میخواهیم با شما مناظره کنیم و هرکس حرف ما را قبول نکند عاقل نیست!!!
در سایت های مختلفی چون روزنامه المدینة عربستان آمده است که آقای شیخ عبدالله بن سلیمان المنیع از هیئت کبار علماء السعودیه مشاور .. گفته است که ما آماده می شویم برای مناظره با عقلای شیعه و گفتگوی با آن ها تا حق را برای آن ها برملا کنیم.” بنابر این اگر کسی این را قبول نکند عاقل نیست.”

آیت الله علوی سرشکی جهت خنثی کردن تبلیغات آنان نامه ای را به سایت آنان ارسال کرده و قصد دارند تا در اینترنت نیز پخش نمایند تا در صورت عدم پذیرش مناظره از طرف آنان، تبلیغاتشان خنثی گردد و در صورت پذیرش ایشان آمادگی کامل دارند تا آنان را بر طبق همان کتاب و سنت به زانو در آورند

باز در ادامه می گوید: ما در حال آماده شدن برای گفتگو با معتدلین از شیعه در احساء و قطیف ، شیعه عراق و ایران یا هر کشوری که باشند هستیم و گفته که ما شک نداریم که عقلای شیعه امید به آن ها می رود. “یعنی اگر کسی به سمت ما بر نگردد از عقلا نیست.”
و این نوع صحبت از عضو هیئت کبار علما است که از بالاترین علمای عربستان است و هنوز نمی داند مناظره چیست، گفتگو چیست.
این در حالی است که آقا رسول خدا صلی الله و علیه وآله وقتی می خواستند مناظره کنند می فرمودند: یا ما، یا شما یا بر هدایت یا بر گمراهی هستیم. یکی از ما بر هدایت و دیگری بر گمراهی است که بنشینیم بحث کنیم.
اما این ها از همان اول بیان می کنند ما می خواهیم بحث کنیم و هر کسی حرف ما را نپذیرد عاقل نیست.
آیت الله مکارم شیرازی بلافاصله پاسخ داده اند:
این طرز دعوت که متکبرانه و غیر مودبانه است.
در اطلاعیه صادر شده از سوی دفتر آیت  الله مکارم شیرازی آمده است: اخیراً در برخی از سایت  های سعودی آمده است که جناب شیخ عبدالله بن سلیمان عضو هیأت کبار علمای سعودی اظهار داشته است که این هیأت حاضر است با عقلای شیعه در عربستان سعودی یا عراق مناظره کند و حق را برای آنها بیان کند و مبنای ما قرآن و سنت است و هر کس مخالفت کند گمراه است.

ایت الله علوی سرشکی

در این بیانیه تصریح شده است: این طرز دعوت که متکبرانه و غیر مودبانه است نشان می  دهد، آنها آماده مناظره صحیح و منطقی نیستند ولی هرگاه آمادگی داشته باشند که در فضایی مودبانه و منطقی گفت  و گو برای حل مشکلات اعتقادی صورت گیرد علمای شیعه کاملاً آمادگی دارند که در عراق یا لبنان این جلسه برگزار شود براساس قرآن و سنت نبوی و دلیل عقل قطعی، زیرا قرآن مجید در 70 آیه دلیل عقل را حجت شمرده است.
در این بیانیه آمده است: امیدواریم چنین جلسه عادلانه و عاقلانه تشکیل شود و در تخفیف اختلافات شیعه و اهل سنت موثر شود و به وحدت مسلمین کمک کند.

اعلام آمادگی کامل علمای اهل سنت

در پی دعوت چالش برانگیز آیت الله مکارم شیرازی یکی از آیات عظام شیعی، از علمای اهل سنت برای شرکت در یک مناظره رسانه ای، علمای اهل سنت از کشورهای مختلفی همچون عربستان، مصر، مغرب، تونس، کویت، بحرین، سوریه و اردن، آمادگی بی قید و شرط خود را برای شرکت در این مناظره اعلام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *