خانه / ویدیوها و مصاحبه های تلویزیونی / سلسله برنامه های “چرا خدا”

سلسله برنامه های “چرا خدا”

با توجه به اينكه شبهات زيادي پيرامون مسائل ديني در رسانه هاي اجتماعي اعم از ماهواره ها و فضاي مجازي مطرح مي شود و جريان هاي مختلف از جمله آتئيست ها و بزرگان انديشه اين جريان همچون نيچه و پل سات شبهاتي را پيرامون وجود خدا، قابل اثبات بودن خدا و شبهات مبتني بر آن، عدم وجود دين و شرايع آسماني و .. را مطرح مي كنند؛

شبكه ولايت بر آن شد تا سلسله برنامه هايي را با حضور كارشناسان خبره توليد نمايد تا به اين شبهات به مقدار توان پاسخ داده شود. بر اين اساس كه بسياري از اين شبهات بنيان هاي عقلي و فلسفي داشته و بر اساس برخي از گزاره هاي فلسفي مطرح مي شود؛ دست اندركاران اين برنامه بر آن شدند كه بر اساس پاسخ هاي عقلي و فلسفي به اين شبهات پاسخ داده شود.از اين رو به منظور بررسي بنيان و شالوده ي فكري اين شبهات كه از فلسفه كانت نشأت مي گيرند، اين برنامه با حضور استاد علوي سرشكي به پاسخگويي به شبهاتي كه در اين زمينه مطرح شده مي پردازد.

لازم به ذكر است آيت الله علوي سرشكي به مدت 40 سال مشغول تحقيق و تفحص در مورد فلسفه غرب هستند و از جمله آثار ايشان مي توان به:نقدي بر ارسطو و غرب، نقدي بر هيوم و تئوري شناخت، نقدي بر كانت در 3 جلد، نقدي بر هايديگر، فلسفه دين، عقل، علم و دين، تكامل و تناقص و … اشاره كرد.

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم
قسمت نهم
قسمت دهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *