خانه / ویدیوها و مصاحبه های تلویزیونی / سلسله برنامه های “چرا دین”

سلسله برنامه های “چرا دین”

برنامه “چرا دین؟” با کارشناسی آیت الله علوی سرشکی

  • آیا می توان به خدا معتقد بود اما دین را قبول نداشت؟

  • دنیا بدون دین چگونه است؟

  • آیا خشونت های موجود در دنیا ارتباطی با اعتقاد دینی دارد؟

با توجه به اینکه شبهات زیادی پیرامون مسائل دینی در رسانه های اجتماعی اعم از ماهواره ها و فضای مجازی مطرح می شود و جریان های مختلف از جمله آتئیست ها و بزرگان اندیشه این جریان همچون نیچه و پل سات شبهاتی را پیرامون وجود خدا، قابل اثبات بودن خدا و شبهات مبتنی بر آن، عدم وجود دین و شرایع آسمانی و .. را مطرح می کنند؛ لذا آیت الله علوی سرشکی با حضور در شبکه جهانی ولایت بر آن شد تا سلسله برنامه هایی را در پاسخ به این شبهات ارایه نماید. بر این اساس که بسیاری از این شبهات بنیان های عقلی و فلسفی داشته و بر اساس برخی از گزاره های فلسفی مطرح می شود؛ از این رو به منظور بررسی بنیان و شالوده ی فکری این شبهات که از فلسفه کانت نشأت می گیرند، این سلسله برنامه ها با حضور استاد علوی سرشکی به پاسخگویی به شبهاتی که در این زمینه مطرح شده می پردازد.

لازم به ذکر است آیت الله علوی سرشکی به مدت 40 سال مشغول تحقیق و تفحص در مورد فلسفه غرب هستند و از جمله آثار ایشان می توان به:نقدی بر دکارت، درآمدی بر فلسفه اخلاق، درآمدی بر فلسفه حقوق، نقد براهین اثبات خدا، فلسفه دین، نقدی بر فلسفه ارسطو و غرب، وحی و نبوت، نقدی بر هیوم و تئوری شناخت، نقدی بر کانت در 3 جلد، نقدی بر هایدگر، عقل، علم و عقل و دین، تکامل و تناقص و … اشاره کرد.

این سلسله برنامه ها که در تاریخ پاییز سال 1396 در شبکه جهانی ولایت تهیه شده است در قالب هفده بخش تقسیم بندی شده است که به محضر شما خوانندگان گرامی تقدیم می شود.

قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم
قسمت نهم
قسمت دهم
قسمت یازدهم (نقد هرمونتیک)
قسمت دوازدهم (نقد هرمونتیک)
قسمت سیزدهم (نقد هرمونتیک)
قسمت چهاردهم (نقد هرمونتیک)
قسمت پانزدهم (نقد هرمونتیک)
قسمت شانزدهم (نقد هرمونتیک)
قسمت هفدهم (نقد هرمونتیک)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *